som en lort

När man känner sej som en lort. Kass på allt. Haft en stressig och påfrestande dag. Går en sväng med hunden. Fotograferar vitsippor i solen. Kommer hem, kollar kvittot och upptäcker att det är fel,  börjar med fredagsnöje, tvättar,  sorterar papper i nån mapp där allt som tros vara viktigt för framtiden läggs. Hittar fakturan från veterinären; "död, avlivad 1900:-". Saknad sorg och tomhet sköljer som en surfvåg över och det gör ont i varenda cell i hela kroppen. Så kommer ett taskigt mess. Som skickas enbart för att såra. Faller ner på samma nivå och förbannar mej själv över ett taskigt svar. Önskar längtar och saknar en famn att gråta hos. Har bara funnits en jag kunnat göra det i. Men den är förbrukad och kall.  
Klappar på hunden som ligger bredvid  i sängen, den enda killen som inte sviker eller behandlar mej som lort. Nu är det bara han och jag. Och mina barn. Ser fram emot en härlig vår och sommaren. Mitt hem och mina vänner ska få den omvårdnad de saknat sista året. I morgon ska bilen få nya däck.  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback