Djungelvrål

I lördags var jag och lilla ungen på Bakken och åkte karuseller. Det va så himla roligt! Vi är lika galna i värstingkarusellerna båda två. Det är en sån otrolig skön känsla när det suger till i magen i nerförbackarna på bergodalbana. Jag skriker och vrålar och skrattar så ungen nästan blir generad. Men det är så befriande att bara släppa på spärrarna. Ungefär som att fulgråta riktigt ordentligt. Man rensar systemet liksom.På vägen hem blev vi identitetskollade av polisen. Jag hade fått med mej passen, problemet var bara att ungens pass var hennes första. Alltså utgången för länge länge sedan. Polisen tittade lite konstigt på det och frågade om det var ett tillfälligt pass då det hade en annan färg. Både jag och ungen förvandlades till musslor och bara tittade på polisen med stora ögon. Han log lite och blinkade med ena ögat och lät det bero.. pust. 
Söndagen kom jag upp ganska tidigt. Fick fixat undan städning och tvätt och lyckades klippa klorna på hunden också. Sen sprang jag 3,5 km i tempo 5,59 min/km. Det är milen under timmen. Men jag kommer aldrig orka hålla det tempot i en mil. På eftermiddagen hade jag gott häng och samtal med grannen, kattmys och  kaffedrickning. Kvällen tillbringades runt tacomiddag med några av ungens fina vänner och sonen. Han sa något som gjorde mej himla glad. Jag hade räknat med att vi blev två till maten. Plötsligt var vi fem. Jag trollade fram lite extra ingredienser så det skulle räcka till alla. Inte svårt när det är tacos, men då säger han: "Detta har jag alltid uppskattat med dej mamma, att du alltid fixar fram mat till kompisar som vill äta hos oss." Det värmde. Och så har det alltid varit. Det är inte många gånger jag fått säga nej till kompisar till barnen som velat äta med oss. 
Idag besiktigad jag bilen och den gled såklart rakt igenom utan minsta anmärkning. Livet som toyotaägare. 
Jag känner mej rivig i halsen och tjock bak näsan och anar en kommande förkylning. Och det är så himla sämst tajming om det skulle bli så nu.. begravning och utbildning och sen hektisk vecka och hövdingeloppet om två helger. Hoppas rivet i halsen är från karusellvrålet och inte från nåt elakt virus. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0