Flow

Medvind:
I onsdags åkte jag ut till Hässleholmsgården för att springa på slingorna som finns där. Det är lite mjukare underlag där än mina asfaltsrundor här hemma. Första km är pest. Men sen...flow. Inte ont, inte trött, jämn andning och backarna bara besegrades. Så. Jefla. Gott. 7,5 km slutade det på. Inte fort. Men distans. Det kommer kanske gå vägen att jag kommer upp i milen innan loppet. Mentalt hade det varit guld. Det är 4 veckor kvar nu.
På torsdag ska jag på husvisning. Det ska bli spännande att se hur en del på 114 kvm av ett parhus kan kosta 3,6 miljoner kronor. Helt nybyggt, lite taskigt läge men annars ok. Bara på skoj såklart för att jag är nyfiken! 
Motvind:
Satt i polisförhör över en timme idag. Det är mentalt tröttande då jag gärna vill ge en så bra bild som möjligt av vad som hände och vad som sades. Ordagrant har jag väldigt svårt att återge konversationen jag och den misstänkte hade. Men det förstod den snälla polisen. Nu är jag som en trasa. Och chefen är såklart på semester. Det finns ju ingen som tar över inbokade besök precis. Så det är bara att köra på och hoppas allt blir rätt och bra för de sökande ändå. 
Vindstilla:: 
Klippte gräset igår för första gången på evigheter.  Gräsmattan börjar få lite färg och växer. Det blev fint. Och hallonbuskarna levererar. Äter färska varje dag men har ändå tre liter i frysen. Och 250 gr gjorde jag glass av en dag också. Det är så coolt att odla egen mat. Önskar jag kunde bo så att jag kunde odlat mer. 
Jag ska åka till Stockholm på utbildning några gånger nu i höst och går det bara att fixa en bra hundvakt ska det bli riktigt skönt att komma iväg, träffa nya människor, umgås med kollegor som ska gå samma utbildning och bo på Hotel. Jag gillar det. 
I onsdags hade jag och grannen soffhäng. Kollade tv, pratade, drack onsdagsvin och slöade. Det är verkligen kravlöst när vi träffas. Ikväll är jag utvisad ur hemmet för sonen ska ha lite kompisar här. Då är det väldigt praktiskt att bara kunna gå över  till grannens soffa och hänga där istället. Han har dessutom en kattunge att gosa med. Den är jättesöt.
Nu ska jag byta om och ge mej ut på en intervallrunda. Häpp!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0