Halvvägs

Idag fyller jag 45. Halvvägs om nu livet inte tar slut innan det va menat. Jag har haft en fin dag. Vaknade onödigt tidigt men somnade om igen. Frukost och sen en liten shoppingrunda. En strandväska med kaktusar på, 2 fejkade märkest-shirts till ungen och 6 flaskor lokalt producerat vin till mej. Jag är på Lanzarote med minsta ungen. Det är varmt och skönt här. Eftermiddagen låg vi vid poolen och sen spelade vi tennis en stund. Jobbigt men kul. Väldigt många gratulationer har jag fått och det känns fint i hjärtat. Saknar från någon som jag faktiskt trodde skulle komma i håg mej men har fått från någon annan som förvånade mej. Så det går väl på ett ut. 
Jag känner en stor tacksamhet över mina 45 år och många av de Människor som kommit och gått har berikat mitt liv och lärt mej olika saker. Alla lärdomar har inte varit utan smärta men det som gör ont släpper och det finns säkert en mening nånstans med allt ändå.  Jag har det så himla bra. Friska ungar, bra arbete, trivs med mitt boende och fantastiska vänner och fina kollegor. Jag har en kropp som tillåter mej göra i stort sett allt jag vill och en knopp som...hmmm..funkar för det mesta. Livet suger verkligen ibland men för det mesta är det bra och innehåller mycket kärlek. Får väl kalla mej halvsingel för tillfället och det är najs även om jag längtar efter tvåsamhet och närhet. Tror inte det är långt bort, men det är mycket som ska stämma. Nöjer mej inte med Good enough. Och han kommer att få det tufft med att ta sej in i mitt känsloliv efter de nitar jag gått på. Tilliten är naggad längre än bara i kanten. Undrar om han finns som pallar med mej. Vet att han inte knackar på dörren men Jag kan vänta. Jag har ju fortfarande halva livet kvar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0