Det blev en dag på stranden

Vaknade halv tio efter en katastrofalt dålig sömn under natten. Funderade under frukosten vad jag skulle hitta på. Gårdagen spenderades i solen i trädgården och jag tänkte att det skulle va skönt att komma hemifrån en stund. Jag ville bada. I havet. Så jag tänkte att jag sticker ner till Åhus. När jag packade ihop lite prylar som skulle med gick hunden efter mig hela tiden. Fick dåligt samvete, han är hemma så mycket själv i veckorna när jag jobbar. Hundbadet vid Lursjön är ganska bra men trångt att va på om man är ensam med hunden. så jag googlade hundbad och fick fram att skummeslöv hade ett hundbad. Kanon. Jag åker till skummeslöv. Tänka tänka tänka vad jag behöver ha med. Hjärnan fick kortslutning och jag va på väg att ge upp. Fick ner vatten kaffe och lite sallad och några körsbär jag fått av en vän i fredags. Just det här momentet i en aktivitet är det allra jobbigaste. Att packa. Jag åker gärna ingenstans på grund av mecket med att packa. Men idag ville jag verkligen bada i havet. Väl i bilen ser jag att soppan håller på att ta slut. Jag ville vända, palla tanka liksom. Kommer ut till skummeslöv och det är jättehärligt! Badade både med hunden och utan hunden. Han går bara ut så det når honom upp till magen sen står han där en stund innan han vill upp igen. Vattnet var helt ljummet. Har aldrig varit så lätt att doppa mig. Bara gick rakt ut och dök i första stora vågen som kom. Det va så härligt. Nu sitter jag här med svid i skinnet för solkrämen kom inte med såklart. Dessutom hade jag ett par bikinibyxor som inte täckte så mycket av skinkorna som de jag haft innan gjorde. Så det svider extra där och de har en knallröd kant. Men det var det lätt värt. Det känns lite konstigt att göra såna här saker helt ensam, men det är ändå skönt att inte behöva anpassa sig och ta hänsyn. I morgon börjar jag räkna ner till semester. Jag är så mycket i behov av att va ledig. Bara att plocka fram frukost och sätta på kaffe på morgonen kan kännas helt oövervinnerligt.  Men i natt ska jag sova gott. Det bara är så. I dag plockade jag fyra mogna hallon från mina buskar. Lycka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback