Gästhuset

Medvind:
Semester är en bra grej. Dagar som går, bad, eftermiddagsnap i hängmattan. En kaffe med grannen. Harmoni. Lekande barn. Vänner jag inte träffat på evigheter och gott snack med dem.Tjejkväll. Vin, god mat, skvaller, choklad, mer vin, mer skvaller, detaljer, relationssnack. Lugna ensamma kvällar i hängmattan. Det är varmt dygnet runt. Minimalt med tvätt, förutom handdukar som verkar föröka sej själva i tvättkorgen. 
Motvind:
Orkar inte riktigt ta mej för saker i värmen, ibland inte ens åka och bada. Det känns lite trist eftersom jag ju gillar att bada. 
Orkar inte riktigt laga mat, eller ens äta. För varmt för att träna med nån reda. 
Hunden bara flåsar. Väntar på svalare väder så han och jag kan ut och vandra några dagar. Tänkte gå från Hörby och norrut så långt jag hinner på 3 dagar. Det blir lite utmaning med kaffet på morgonen nu när jag inte kan använda spritköket. Får klura på nån lösning. 
Vindstilla:
Var på tjejkväll i går, körde bil dit för hunden skulle med. Skulle inviga gästhuset och sova över, var planen. Så himla trevligt hade vi. En av tjejerna skulle köra hem och plötsligt fick jag för mej att jag också ville hem. Så jag åkte med henne. I natt verkade det som en mycket god idé men i morse hade jag fortfarande ingen plan för hur jag skulle få hem bilen. Kollade buss. Inget napp. Kollade Google Maps. 2,5 mil. 1 h och 16min att cykla. Det är ju inte orimligt,  tänkte jag. Tog en flaska vatten och satte mig på cykeln. I ignaberga började det gå uppför nävlingeåsen. Och det bara fortsatte uppåt, uppåt. Det är 30 grader varmt. I ett skogsparti får jag följe med en stor rovfågel som flyger parallellt med mej i ca 100 m. Magiskt. 6 km kvar och då börjar grusvägen. Efter 1 km har jag vibrationsskador i armarna och känner inte nåt i dem längre. Men när jag kom fram väntade lunch och vattenmelon. Det var gott. Och då hade det gått rätt mycket längre tid än 1 h och 16 min... Och trots hundbur i bilen fick jag även in min cykel i den lilla Toyotan. Jag älskar den bilen. I kväll kanske det blir ett kvällsdopp, eller också blir jag här i hängmattan.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback