Jag gör aldrig om det

Melissa Horn är en favorit jag lyssnar på när jag känner att jag vill vältra mej i känslomässig misär.  Just nu är det hennes "Jag gör aldrig om det här" som är favoriten. Hon sjunger så många sånger med texter som är så pricksäker som jag själv kunde ha skrivit om brutna förhållande. Hur mycket orkar man? När kroppen och hjärtat och huvudet splittras i tusen bitar och det är bara man själv som kan hämta sopkvasten för att sopa ihop kraset. En dag i taget. Tänk positivt. Se det som är bra. Omge sig med vackra saker och omtänksamma människor. Försöka äta utan aptit. Springa för att dämpa värsta ångesten. Sova en stund efter jobbet för att ta igen förlorad sömn. Melissas  "långa nätter"  beskriver det bra. Ensam är .....inte stark alls,faktiskt.  Men det blir bättre. Det är inte alltid det är tåget man ser i tunneln. 
Medvind:
Skördat 11 hallon idag.
Jag har skaffat ny kompass och håller på att fixa en ny karta över var jag är på väg i livet. Framtiden finns.
Motvind:
Min app för träning har varit felinställd så jag springer inte alls det tempo och distans som jag trott. Lite knäckande. Bryt ihop och gå vidare. 
Vindstilla:
Försöker planera en roadtrip med ungen. Går sådär. Vad vill en 14 åring göra? Mer än att shoppa? Och var bor man om alla hotell är fullbokade? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback