Köra bil...

...är rätt tråkigt. Fördelen är att man har tid att tänka sina tankar färdiga. En del av dem i alla fall. Jag har tänkt mycket de senaste dagarna när jag kört nära hundra mil. På förlåtelse, på kärlek, på frihet, på liv och död, framtid och dåtid. Lyssnat på sommarpratare och dålig musik. 
Jag och ungen körde till Kristinehamn i måndags morse. Stannade på donken för lunch. Deras nya kycklingsallad med linser i är riktigt god. Vi letade upp en leksaksaffär också och köpte present till systersonen som fyllde 9 år den 12 juli. (Jag minns exakt vad jag gjorde och var jag befann mej den dagen han kom till världen) Vi hittade ett nerfgevär som han önskat sej. Jag kan inte riktigt förklara men semestern hade inte kunnat börja bättre. 
Båt, sol, klippor, bad, god mat, snorkling, håvning, solnedgång, glada barn och njutning i dess renaste form, är ord som sammanfattar eftermiddagen och kvällen. Dagen därpå gjorde vi nästan om det igen, men utan båt. Barnen spelade lite volleyboll, snorklade, åt glass och var nöjda och glada. När vi kom hem hade vi krig med nerfgevären till svetten rann av oss. Det var skoj. Sen blev det ugnsstekt lax och jordgubbar. De här dagarna blir svårslagna. Min syrra och hennes man är verkligen fantastiska människor.
Idag var jag och ungen på Gekås i Ullared efter en natt på hotell i Borås.  Borås är lika tråkigt som namnet låter. Hotellet får 2 hissar av 5. Verkligen inget att rekommendera. 
 I Ullared  brände vi hela semesterkassan. Jag hittade bland annat en klänning som jag är så vansinnigt nöjd med. Nu ligger jag i sängen hemma igen och hoppas på en god natts sömn. I morgon väntar jag besök och hoppas grillen ska leverera gott käk. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback