Ont, det gör ont..

Igår sprang jag. Lite längre än jag tänkt eftersom det kändes så bra. 2 km hem och det börjar skava lite på utsidan av vänsterknät. Känner igen smärtan direkt. Har haft det på höger innan. Löparknä. Stannar och sträcker. Springer 50 meter, ont igen. Stannar, sträcker lite längre, böjer och tänjer. Springer 300 meter. Går 300. Springer några hundra till. Sen gör det för ont. Smärtan bara tilltar. Efter jag kommit hem känns det outhärdligt.Tillslut tar jag en 100 mg diklofenak. Det värsta lägger sej. Vaknar i morse och det känns bättre. Mer diklofenak. Fick energi och kände för att göra nåt i värmen. Det var molnigt så jag började putsa fönsterna. Hängde upp andra gardiner, bytte kuddfodral. Skulle lägga upp några filtar i en låda ovanför garderoben. Sängbordet stod väldigt lämpligt till att stå på. Tyckte jag. Inte sängbordet. Plötsligt ser jag taket när jag öppnar ögonen. Och har ont. Midjan är skrapad, det blöder från skuldran och armbågen är skrapad  och blå. Foten ömmar. Den andra armen syns det inget på, men det känns som knivar när jag ska lyfta och röra den. Hoppas det känns bättre i morgon. 
Jag ska dricka ett glas måndagsvin. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback