biltvätt för 99 kr

Vet du hur det är möjligt att tvätta bilen för 99 spänn? Inte? Har du aldrig funderat på det? Svartjobb? Nä, det behöver det inte va. Det räcker att arbetsgivaren har statligt anställningsstöd för de anställda. Ungefär 80% av lönen står staten för. I två år. Så det är lite omsättning i personalen men när stödet är slut efter två år anställs en ny medarbetare med stöd. Någon som varit arbetslös ett tag. 
Samma sak med en pizza. Varför tror ni den bara kostar 80 kr? Jo för staten betalar lönen för de anställda. And so on... 
Idag diskuterade jag detta med en arbetsgivare som påstår att det inte går att betala full lön för anställda för att skatterna är för höga...jag fick bita mig i tungan. Han har inte tänkt på varför skatten är så hög? Kanske för att staten betalar lönen för hans anställda?? Han ville inte heller ha kvinnor i verkstan. Då gick det inte att bita ihop längre. Jag frågade om hans personal använde sina kön när de utförde bilvårdsarbetet. Jag är ingen bra representant för arbetsförmedlingen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback