koko-koko

Varje kväll den senaste veckan har jag hört göken genom mitt öppna fönster. Ikväll har jag lagt mej i nytvättade lakan, torkade i solen, och han gal i kväll med. Det låter fridfullt på nåt sätt. Det är onödigt varmt Men skönt. Stackars hunden bara flåsar och vet inte var han ska bli av. I går tog vi årets första dopp i Lursjön. Det är fint där och hunden kan följa med. Vattnet va skönt, bara lite lite kallt. 
Ändå: Igår va ingen bra dag. Huvet var överhettat av tankeverksamhet. Jag har alla symptom på ohälsosam mental överansträngning men vet inte hur jag ska kunna bryta det destruktiva. Det finns stressorer som inte går att förhandla bort. Saker som skaver som inga plåster i världen kan skydda mot. 
Idag började inte heller bra. Men efter en hysteriskt häktisk dag (men med fina kollegor) och sen färska jordgubbar, dyrare än diamanter, ett glas kallt vitt vin, inmundigat i hängmattan efter en lugn kravlös och fridfull eftermiddag så är allt ok igen. Livet kan va riktigt härligt! Barn som skrattar och har vattenkrig. Man lånar ut vattenslangen en stund och blir korad till världens bästa granne. Det är rätt najs. 
Jag vill förresten be om en tumme eller två för något jag blivit erbjuden idag. Jag hoppas faktiskt riktigt mycket att den blir min. 
Ibland längtar jag bort. Då är det skönt att kunna dagdrömma. Men sen...verkligheten...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback