Stoppa uret






Vilken vecka. 
Torsdag:
Medvind: Tågresan till Stockholm gick fort. Med bra kollega och några handläggarstöd att diskutera över en flaska vin och tiden bara försvann. Diskussionen om handläggarstödet övergick snart i helt andra saker än sanktioner och regelverkstolkningar. Det blev relationer, kärlek, död, livet och allt däremellan. Väl framme var det härligt att träffa svärmor igen. Jag har saknat henne. 
Motvind: Stockholm. Centralen. Människor. Orka. Hitta.
Fredag:
Medvind: Det var en fin begravningsceremoni för ex svärfar, officianten var mycket behaglig och lugn. Hon påminde om livets bräcklighet, om fina ögonblick och att ta tillvara på dem. Ungen fällde några tårar och det kändes bra. Hon visar inte mycket av det hon känner. Efteråt träffade jag många som jag inte sett på länge. Flera verkade glada att se mej.
Motvind: Exmannen blev såklart rörd och ledsen och det gjorde lite ont i mej att han inte fick mer tröst och omtanke. Hon kunde väl tagit hans hand iaf. Jag fick sån lust att krama honom. Det blir så många ex vid en skilsmässa. Svåger, svägerska, svärmor, svärfars syster och systerson. Människor jag saknat.
Lördag:
Medvind: Åkte till Uppsala, jag gillar den stan. Mycket människor men inte som i Stockholm. Sprang 6 km längs med fyrisån och det kändes ganska lätt och fint. Och efteråt blev jag som ny inuti. Åt en av de godaste fiskrätter nånsin på kvällen tillsammans med min bästa sambo. Dvs Han jag bodde hos vid tentadags under studietiden till apotekstekniker. Somnade gott på en axel och sov nära. Det var som balsam. 
Motvind: Jag var mer påverkad och spänd av fredagen än vad jag trodde så när jag väl landade i Uppsala fick bästa sambon ta emot en hel del. Men han är bra, vet precis vad som behövs. En kopp kaffe och sen på med löpardojjorna.
Söndag:
Medvind: Frukost i soffan. Bauhaus. Bänkskiva till ombyggnation av köket. Och sen: Vera, segelbåten. Strålande sol och sommarvarmt. Grillad kyckling, mozarella, tomat och sallad. Choklad och kaffe. En horisont, en himmel, ett hav och en sverigeflagga. Sova middag en stund efter maten. En av årets topptiodagar. Fulltankad med energi. Och en natt till med en arm om midjan. 
Måndag tisdag onsdag: 
Utbildning. Motiverande samtal. Bra kollegor och utbildningsledare och ok hotell, men ändå lite segt. Kom hem sent på tisdagskvällen och onsdagen blev det administration hela dagen. 
Torsdag:
Datasystemet på jobbet låg i träda hela dagen vilket betydde att vi inte kunde göra ett skit på hela dagen. Snacka om digital stress. Klippte gräset och sprang en runda när jag kom hem och fick sen sällskap av grannens dotter på hundpromenaden. Hon är fin och det är roligt höra henne berätta om allt möjligt. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0