Svamp

Medvind 
Efter att ha sovit 8 timmar med bara ett kortare uppvaknande halv tre kändes det inte helt omöjligt att stiga upp halv åtta en lördag. Frukost i magen och sen ut i skogen tillsammans med hunden. Äntligen. Känns som jag inte varit i skogen på länge och ville bara vara där. Började kolla efter svamp och hittade några riktigt fina soppar. Har aldrig vågat äta soppar innan men nu tog jag några olika och tänkte att jag skulle kolla vad det var för sort när jag kom hem. Kikade på kantarellstället och hjärtat slog extra slag! Det fanns kantareller! Lycka! Hunden njöt också av skogen, även om han verkade trött efter några kilometer. 
Det blev omelett till lunch och svamp- och skinksås till middag. Och det va gott. 
Rensade rabatten lite snabbt och klippte kanterna i min eftersatta trädgård. 
Åkte ut till Tormestorp och sprang en runda. Där är verkligen fint. Hittade massor av kantareller på mina gamla ställen men lät dem stå. 
Ikväll är det filmkväll med ungen och hennes vänner, samtidigt som jag försöker läsa in mej på nästa utbildning. Tre fjortisar i soffan och tre alkoholintagande och rökande 21 åringar på altanen. Men de bjuder på vin iaf. Och det är kul de vill vara här. 
Motvind
När man går i skogen och letar svamp får man ansiktet fullt med spindelnät när man kryssar mellan träden. Det är läskigt. 
Löparknä efter 5 km. Bajs. Fortsatte ändå ett par km men fick gå ibland. Hoppas det inte blir så på lördag. 
Vindstilla
I går var jag på aw med några kollegor en liten stund. De är himla fina. Vi hade så roligt och pratade om olika situationer vi träffat kändisar i. Alla hade ju nåt att berätta och det va skönt att inte prata så mycket jobb. 





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0