Kycklingar, en hare och Jesus

Det här med påsk är rätt najs. Jag gillar påsken. Det betyder ledigt. Om det är för Jesus skull eller alla ägg kan faktiskt kvitta. Påskvädret  har varit det finaste i mannaminne. Shorts och linne-väder. Nån rabatt är rensad och lite ny jord till hallonen är utlagd. Några kilometer in på löparkontot och en dag på Skånes djurpark avklarad. Och ändå har jag en ledig dag kvar. Jobba heltid och försöka hålla ett hem i nåt sånär ordning kräver lediga dagar ibland. Det här med att ha bokade saker och andra folk att ta hänsyn till tar enorm energi. Jag skulle gärna ställa till med stor påskmiddag för alla släktingar jag kan komma på men jag har inte den orken. Fixar gärna nåt spontant de dagar jag känner att det finns kraft över. Det är såklart ett stort nederlag att inte orka det jag vill, men det är enda sättet att överleva på. Acceptansen är svår. Jag försöker skala av och säga nej och sätta gränser men det är inte så lätt när omgivningen pockar på uppmärksamhet och jag behöver skärma av. Behöver påminna mig själv om priolistan. Löpningen går tungt, men jag gör det iaf ganska regelbundet. Ska försöka mig på morgonpromenad lite oftare också. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0