Morgon-PW

05.30 är orimligt tidigt att krypa ur loppelådan. Men ibland gör jag det.Som i morse. Min fina galna granne tar med mig ut på powerwalk eller spinning så dags. Jag är inte så kommunikativ så tidigt så vi pratar inte mycket den första stunden. Men efter ett tag har vi en rätt trevlig promenad med diskussioner om livets kullerbyttor och flygturer. Han är väldigt mycket icke-dömande och vrider och vänder på perspektiven. Vi är som terapeuter för varandra. 
Medvind:
Det är vår och jag mår ok. Jag har kommit i gång med träningen lite mer regelbundet och springer tillsammans med Pelle ibland. Det är härligt, vi springer lika tempo och ska springa blodomloppet tillsammans. 
Motvind:
Jag har lagt på mig onödiga kilo som är svåra att få bort. Det är så tråkigt att inte komma i vårkläderna som ligger i garderoben och  väntar. 
Vindstilla:
Trots situationen på jobbet så har vi ändå en bra stämning. Idag har vi sagt adjö till en kollega och mailboxen fylls med insamlingar till avgångspresenter efterhand som folk slutar. Igår fick de som ska arbetsledas till Malmö besked. Jag var inte en av dem så jag blir troligen uppsagd. Men jag sitter lugnt i båten och ser vad som händer. Är ju taggad att börja mitt nya uppdrag. Och även om jag blir uppsagd nu så behöver jag inte sluta förrän till jul. Och då har turordningslistorna ändrats och det kanske finns möjlighet till återanställning. Just nu finns inte så många drömjobb lediga att söka. Är lite sugen på studier...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0