Nytt år, nya löfte, nya förväntningar

Nyårsafton tillbringades som vanligt i skogen på förmiddagen. En kopp varm choklad vid trolldammarna smakade gott. Sen slipade jag och hunden köksbordet till vansinnigt hög musik hela eftermiddagen och kvällen. Dessert hos grannen och sen vid tolv kom han och hans barn ner med lite skumpa att skåla i. Han är som vanligt så bra. Hunden var vettskrämd som vanligt. 
Nyårsdagen blev det som vanligt nyårsorienteringen. Det var en knepig bana men jag hittade alla kontrollerna även om det tog lite tid. Det är rätt skönt när allt är som vanligt. Jag jobbade i mellandagarna och där har allting också varit som vanligt. Fram tills ungefär nu. Nu är ingenting som vanligt. 
Det är på väg en Pelle in i mitt liv. Pelle är fin. Stabil som ett fundament. Trygg, rak och lugn och mycket okomplicerad. Vi tänker och tycker lika om det mesta. Än i alla fall. Pelle har en snickarboa där han har ett finsnickeri. Fast allra mest jobbar han med att sälja sprit. På laglig basis för staten alltså. Också spelar han gitarr och sjunger. Jag tror att jag behöver Pelle. Han är nog bra för mej. Vi har inte träffats jättelänge men allt känns så himla rätt och naturligt med honom. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0