Rötter

Tankar från trädgårdsterapi...Ni vet när man plockar blommor på en äng och försöker bryta av stjälken utan att få med roten? Också kommer man hem med en bukett som är en meter lång och får klippa av två tredjedelar av allt för att få en lagom lång bukett att sätta ner i vasen. Alltid samma. Ni vet när man ligger i rabatten och rensar ogräs och inte önskar annat än att hela jefla roten ska följa med...aldrig i helvete det händer. Ogräs skulle man kunna sätta rakt ner i en vas i perfekt längd. Lagen om alltings jävlighet. 
Medvind:
Jag har fått nytt jobb. Försörjning, nya erfarenheter,  en ny rad i cv:t. Behandlingspedagog på hvb för flickor i tonåren med tunga ryggsäckar. Jag hoppas kunna hjälpa dem att plocka ur lite ur den så deras liv blir lite lättare att hantera för dem. 
Motvind:
Blir långa pass att arbeta. Blir beroende av andra för att klara hundvakt och lite koll på lilla ungen. Dåligt betalt. 
Lämnar inte min arbetsplats eller kollegor frivilligt och det blir tunga sex veckor att jobba kvar. Men är ändå tacksam att kunna gå innan hela organisationen kraschar. Stackars de arbetssökande som har funktionsnedsättning som gör att de är i behov av extra hjälp. De kommer att drabbas hårt och inte få den hjälp de behöver. 
Vindstilla:
Det går sådär med löpning och träning och det märks på kläder och i skallen. Sov middag i går som jag aldrig annars har ro till. Känner mej trött och sliten och skulle behöva komma ur spiralen genom att springa lite oftare. I morgon bitti ska jag sova ut ordentligt. Även när jag är ledig blir det sällan sovmorgon. Alltid nån annan som ska upp eller som väcker mej. I morgon är det ingen som ska upp så då ska jag verkligen försöka sova länge. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0